Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tragédií demokracie je, že ke zvolení do funkce jsou potřebné úplně jiné kvality než k jejímu vykonávání.

Nevím, kdo to řekl, a nechce se mi to hledat, jen mi to přijde výstižné.

0 0
možnosti

jj, demokracie se přežila.

Češi by neměli mít volební právo, o všem by měla rozhodovat Moskva - jako o Klausovi prezidentem.

0 1
možnosti

Píšete to jako ptákovinu, ale osvícený monarcha by se nám hodil jako sůl.

2 1
možnosti

Nějak si neumím představit, že v režimu a společnosti, kde Bohem jsou peníze, individuální úspěch a bezcílné žití ze dne na den, začneme volit osobnosti typu Gándhí, Matka Tereza či Dalajláma.

Zastupitelská demokracie těžko může dlouhodobě fungovat lépe. Nazýváme ji nelepším systémem, přitom vedla k největší válce v dějinách lidstva. Je přece jasné, že šest milionů voličů s průmérným IQ 100 nemůže být moudřejších, než třeba 200 nejmoudřejších lidí. Tady opravdu neplatí, že víc hlav víc ví.

Úkolem a morální povinností elit vždy bylo prostší ovečky vést. Jenže v minulosti k tomu tyto elity nepotřebovaly svolení oveček, nepotřebovaly se jim podbízet, uplácet je, slibovat.. Dalším důležitým aspektem je, že tyto elity vedly ovečky s tím, že jejich vefoucí role je nezpochybnitelná, že vládnou budou často dědičně a každé rozhodnutí, které udělají, si také zodpoví, i kdyby se projevilo za 20, či 50 let. To se týká i dlouhodobých investic, které mají nést ovoce. Ale politik volený na 5 let? Jakou motivaci má rozhodnout o investici, která se vrátí později jak za dva roky? Vždyť by byl sám proti sobě, kdyby spustil projekt, který ponese ovoce až třeba za 7 let, kdy bude u moci jeho protivník. Naopak se vyplatí vytvářet kostlivce, kteří se za pár let na jeho soka ze skříně vysypou. Tímto jsou prostě dány limity a vlastnosti takto nastaveného systému. :-/

1 0
možnosti

Zapomínáte, že svět okusil různé systémy a trpěl jejich plody. Tu krátce, tu déle. A pak je tady jedna moudrost o tom, že demokracie je nejhorší systém - nikde ale není lepší.

A Vaše volba ?

1 0
možnosti

Vůbec Vašim vývodům nerozumím. Považuji se za pravicově laděného a měl bych - podle Vašich rad - volit levicově zaměřené strany? Ve svém živnostničení nepodvádím a měl bych volit zjevného podvodníka? Volba - obecně - je vždy zatížena nejistotou výsledku a tak je méně problémové volit podle sebe. Tedy podle mne!

1 0
možnosti

Předpokládám, že pan Provazník to myslel tak, že bychom měli volit lidi, kteří jsou lepší než my sami, a ne ty, kteří se nám zdánlivě nejvíce podobají. Ono je hezké si s politikem při předvolební kampani potykat v hospodě u piva a mít pak pocit, že je "jedním z nás". Takové laciné triky nejčastěji dělají ti, kteří svými voliči ve skutečnosti nejvíce opovrhují. Typicky Zeman nebo Babiš, ale i spousta dalších.

2 1
možnosti

Samozřejmě lidé vždy volí své zájmy...to jsme chtěli...jinak komunistická strana se považovala za elitu, která musí nemoudrým a zaostalým, třeba vesničanům, vysvětlit, že bůh není a že kulaci by měli dát půdu do družstva, třeba...to se zdálo moudré....že vůbec někdo může takové bláboly napsat? Převrat byl především kvůli svobodným volbám ale už je zase zpátky vlna, že by vládnout měla tzv. elita bez voleb...to je strašné...tentokrát by se timu neříkalo socialistická demokracie ale liberální demokracie

1 1
možnosti
Foto

R79o93m87a10n 25K97o13z98e95l

20. 2. 2020 18:25

Jo, proto hodně lidí volilo Schwarzenberga, protože byl takový lidový, studenti říkali, že si také pospí na přednáškách a co na tom, že neuměl hymnu nebo nezvládl odvolit, oni také spoustu věcí neznají. Ale co se týče druhého protikandidáta prezidenta, tak tam si nevybavuju, že by ho někdo volil proto, že také rád a často říká "nevím".

Jinak nepřímá volba se totálně zdiskreditovala, byla spojena s výhružkami, kupčením, vyřizováním účtů, velkými názorovými veletoči ("vždy jsme byli proti Klausovi, ale za církevní restituce mu hlasy dáme"), proto přímá volba byla jediná možnost. Až mne děsí snahy hlavně ODS přímou volbu zrušit, různě to okecávají, ale je dostatečně jasné, že jim hlavně vadí, jak lidi volí, že v nepřímé volbě svého kandidáta vždy nějak protlačili, ale v přímé volbě se to už dvakrát nepovedlo.

4 0
možnosti
Foto

J98a81n 67C80i84b90u74l62k52a

20. 2. 2020 18:03

Ano, chce to kandidáty Národní- pardon, to je neevropské... Evropské elitní fronty. Prostě někoho, kdo ví a umí nejlépe. No a pak už ani ty volby nepotřebujeme. Jen se chytneme za ruce a vykročíme k lepším zítřkům.

Tak, co tam máme dál? Tohle bylo jednoduchý.

7 0
možnosti

Souhlas. Autor si nedal moc práce s uvažováním o souvislostech a opět vše hází na neerudované voliče.

1 0
možnosti

Pane Provazníku. Jiz v prvnim odstavci mluvite "o svetu" a potom se zabyvate CR. Potom mluvite o volbe jedincu a nas system je volbou politickych stran!!! Vybirame program a po volbach tento zmizi a je vytvoren "koalicni" Tedy odvar ze dvou nebo tri programu. Koalici vytvorite skupinu ktera MUSI mit vetsinu ve Snemovne, aby mohla pracovat. Nevedomky vytvarite skupinovou "diktaturu" bez moznosti kontroly. Dnesni premier to dovede dobre pouzit!!! Nabouravame zakladni rozdeleni MOCI ve state, kdyz umoznujeme vladu se zucasnit volby ve Snemovne. Tedy MOC provadeci je zaroven MOCI zakonodarnou. Vytvoreny zakon ve Snemovne nema prakticky zadnou zabranu byt zakonem zeme. System na to zapomel.

Nevim pane Provazníku zda-li mam pokracovat. Podle mne, toto vytvari "tu soucasnou mizerii". Snad malou poznamku k vam. Napred si musime zamest pred vlastnim prahem, aby jsme mohli kritizovat ty ostatni.

2 0
možnosti

Pane Limo, díky za komentář, řekněte sám, kdyby směl říct kritické slovo jen ten, kdo je bez úhony, nebylo by tu ticho jako v hrobě?

1 0
možnosti

Každý přece volí toho, kdo má stejné nebo podobné názory jako on. Proto ho volí, aby ho zastupoval, jak si představuje, jaké je jeho vidění světa. Politici, kteří mají jiný názor, jsou považováni za pomýlené, ne-li rovnou hloupé. Navíc u nás nelze volit jen jednoho člověka. Navíc moudrý člověk nemusí znamenat řemeslného politika. Přitom ty by podle mě měli lidi volit. Se vším se chodí za odborníky, tak politiku by také měli dělat odborníci. Takové lidi vidím ve většině stran. Za TOPku Kalouska, za ČSSD Zaorálka, za komunisty Dolejše, za ODS Stanjuru, za ANO Nachera, za STAN Rakušana. U Pirátů si nejsem jistý a u SPD nikoho. Přesto minimálně tihle jsou lidé, kteří politikou žijí, rozumí jí, orientují se a v mezích možného dokážou prosadit maximum pro toho, kdo je zvolil. A takové by lidé měli volit, profesionály.

1 0
možnosti

Musím se smát z diskuze.

Nehloupější jsou ti, co nevolí právě vás a v tom je ten problém!

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS